
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מוניטין ברשת
אם יצא לכם להתעניין קצת בעולם השיווק הדיגיטלי בשנים האחרונות, יכול מאד להיות שיצא לכם לשמוע את המושג ניהול מוניטין. מדובר על תורה שלמה שעוזרת לנהל מוניטין של אנשים ועסקים ברשת, בפרט במקרים של אזכורים שליליים רבים. אם כך, אם מדובר על משהו שמעניין אתכם ולא משנה מה הסיבה לכך, הנה מה שחשוב לדעת.
מה זה ניהול מוניטין?
אנחנו חיים בעידן דיגיטלי מתמיד. כל דבר שאנחנו עושים וקורה לנו פחות או יותר עשוי לזכות לתיעוד ברשת, כזה שיישאר שם פחות או יותר לנצח. לפעמים השם שלנו נקשר לנושא שלילי כלשהו, לעיתים על לא עוול בכפינו ולעיתים כן, אך לאחר שינוי שעשינו בחיים אנחנו רוצים ליהנות מדף חדש.
דמיינו למשל אסיר משוחרר ששמו פורסם בתקשורת. אדם ששגה אך הבין שטעה ושינה את דרכיו, השתחרר ועבד קשה ופתח עסק חוקי וחיובי שמפרנס אותו ואת המשפחתו. בכל פעם שמישהו יקליד את שמו בגוגל, סביר שאחת התוצאות הראשונות תהיה אזכור של העבר, מה שיקשה מאד לשנות את התדמית והמוניטין. ניהול מוניטין למעשה עוזר להדחיק את התוצאות הללו ולהבטיח כי התוצאות הראשונות יהיו חיוביות וטובות.
למי זה מתאים?
כאמור, זה מתאים לכל אדם או עסק שהמוניטין שלו ברשת שלילי. פרסומים רעים שעלו, אזכורים הקשורים בדברים שליליים הקשורים באנשים אחרים וכן הלאה.
איך זה עובד?
ניהול מוניטין מקצועי נשען על תורת ה-SEO, כלומר קידום אורגני בגוגל שמאפשר לקדם אתרים עם אזכורים חיוביים שידחקו הרחק כמה שאפשר את האזכורים השליליים. זהו לא תהליך שקורה ברגע וזה מצריך הרבה השקעה, כתיבה של תכנים וידע טכני נרחב, אך זה בהחלט אפשרי בידיים מקצועיות וזה בהחלט עשוי לעזור במקרים הללו.
למידע נוסף:
יונתן ינושבסקי – טוויטר
יונתן ינושבסקי – לינקדין